چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ |۲۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 3, 2024

احیای امر به معروف و نهی از منکر عاملی بر قدرت بیشتر اسلام است و زمانی که فضای جامعه، اسلامی و دینی شود، قدرت اسلام مضاعف و دشمنان مایوس می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده در گفت‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به خطر انحرافات و خرافات در عزاداری سالار شهیدان(ع)، بر توجه مبلغان در این عرصه تأکید کرد و گفت: اگر مبلغان بتوانند در منطقه تبلیغی خود ارتباط خوبی با مردم داشته باشند و آنها را برای حضور در سخنرانی‌ها تشویق نمایند کار دشواری در مقابله با خرافات و بدعت‌ها ندارد.

وی آگاهی درست مبلغان از مسائل مربوط به قیام حضرت سید‌الشهدا(ع) را برای مقابله با خرافات و انحرافات ضروری دانست و تصریح کرد: مبلغ برای برداشتن بدعت‌ها و انحرافات باید مطالعات فراوانی درباره قیام امام حسین(ع) داشته باشد.

حجت‌الاسلام جمالی زاده افزود: این آگاهی باید از حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، واقعه عاشورا و وقایع پس از آن، باشد.

امام جمعه جیرفت در ادامه با اشاره به این که برخی از زمان‌ها دارای شرایط ویژه‌ای هستند، خاطرنشان کرد: در برخی ایام چون رمضان و محرم، مردم بیشتر با مسائل دینی در ارتباط بوده و احساس نزدیکی با خدا می‌کنند و خود مجالسی برگزار کرده و برای حضور علما در میان خود دعوت می‌کنند، در این شرایط، مبلغان باید فرصت را غنیمت شمرده و ضمن مبارزه با منکرات، معروفات را در میان مردم رواج دهند.

وی عشق مردم به حضرت سید‌الشهدا را از دیگر فرصت‌های مبلغان در نشر آموزه‌های دینی برشمرد و گفت: مبلغان باید با تبیین اهداف قیام حضرت اباعبد‌الله(ع) و نثار جان خود در نشر آموزه‌های مکتب اهل‌بیت(ع) گام‌های مؤثری بردارند.

حجت‌الاسلام جمالی زاده ادامه داد: باید در کنار ذکر مصیبت‌ها، زیبایی‌های گفتار و رفتار امام حسین(ع)، خانواده و اصحابشان را بیان کرده و خط مشیی در برابر مردم قرار داد.

امام جمعه جیرفت گفت: برای مقابله با انحرافات و خرافات در عزاداری‌ها، باید زمینه حضور بیشتر مردم در سخنرانی‌ها فراهم گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha